Tuesday, June 19, 2007

the exact opposite

okej, so now there's alot on my mind. Where do I begin? and How do I start..

"so I'm in love.. In love with a stranger. He's a matter of fact a perfect stranger, but yet I know him so well. I know everything about him. His name is Tristan, and even though he's not yet born he is more alive than ever."

"I was once told my name is London. My mother, if I dare to call her by that word, had said that she would name her children by moviecharacters. I promise you this, my name may be famous but my life is far from glamorous. I dare to live, I am London"

(19:e Juni, at home)
Nu, idag, precis exakt i denna stund.. tänker jag skriva om just exakt denna stund :)
Imorgon åker vi till USA. En månad i USA. Sist jag var där var året inte 2007 utan 2000! Det va längesen ja, 7 år sedan och ja, man har förändrats. Tidigare idag, eller om man vill säga igår, pratade jag med Jacob på msn med cam. Det va festligt, väldigt festligt tyckte jag allt v Hade varit himla skönt att få se hans ansikte i verkligheten dock, innan vi åker. Klart jag kommer stå ut (misstolka mig rätt nu) jag MÅSTE stå ut.. En månad går fort? eller hur. Han ska hem om 2 veckor, istället för 2 månader - det är ju inte helt fel nej. Om jag ändå vore hemma när han kommer :)

Jag, om ingen redan märkt det, påverkas mycket av de filmer jag ser på! I alla fall timmarna efter jag sett på den.. Extra materialet är också viktigt, javisst! Kollade Domino förut och på det extra materialet (eftersom filmen är värklighets baserad) fick man se massa med den riktiga Domino och livet som Bounty Hunter, sjukt coolt. Detta tar mig som vanligt tillbaka till tanken som alltid finns där - Skådespeleri.

"Hej jag heter Jacqueline Joanna Eugenia Sandberg och vill bli skådis."
Det hade inte varit fel någonstans nej. och jag är SERIÖS, jag kommer inte kunna fastna på ett och samma jobb någonsin. Det hade varit grymme att jobba med massa andra saker, men.. inte hela livet? Tillslut förvinner man.. ut ur bilden, bort från radarn. Adjö, bortglömd. Låter inte så kul kaaanske?
"nej inte alls om jag får säga vad jag tycker."
Har genom åren och vissa tider (eftersom jag börjar bli så gammal och vis) märkt att man inte kan ta mig seriöst. Sedan har vi detta med att jag sparar på mina ord och uttalanden. Jag har alltid visat mig själv mer genom text. Varför? jag vet inte.. För det första sägs det ju att kvinnor är bättre på ord, men det har förmodligen inte med det att göra.
Man hamnar på vissa platser, där man helt enkelt inte platsar som viss person. Eller orkar vara en viss person? Jag menar inte att det är fejk, nej, isånna fall får dåren skylla sig själv. Men man sparar på sig själv på ett sätt och vis, Vem förtjänar ens riktiga helt ärliga sätt? Vem är man som person som kan bestämma vem som är viktig och inte.. jobbigt.. jobbig mening.
"For all I know, we might as well be strangers"
Hänger du med? Nej, jag har inte riktigt kommit fram till det jag riktigt menat än, som vanligt.
Hon sparar på sina ord. Folk tolkar mig som sur, arg, ledsen, trött? Varför sitta o babbla hela tiden när allt som kommer ur ens mun är.. inget? Nej, i huvudet hänger man istället med. Iaktar.. Det är minst lika kul om inte roligare! Jag är som jag är, och förmodligen kommer jag vara sånhär hela mitt liv. Varför ändra sig nu? Okej hon har startat ett nytt kapitel i sitt liv, efter studenten och så vidare.. men varför ändra den hon är?
Jag har börjat inse saker.. Reagerar på lite mer och tar till mig saker som inte intresserat mig lika mycket förut. Det tycker jag är kul! Nytt är kul! Hon babblar på som vanligt, och för övrigt som ni ser skriver hon HON till sig själv, snart blir det väll Jacqueline istället för JAG. varför? vet inte, bara blev så, orka tänka mer på det? Kanske ingen som gör det ändå.. jaja..
När hon ses nästa gång är hon som vanligt :) inte för att hon är konstig eller ovanlig nu, men hon kanske låter lite mer seriös här än vad hon gör i allmänhet! Varför? usch detta ord säger jag dig. Tills vidare kan vi skylla på tiden! DET ÄR SENT, man borde sova nu :)
Glöm inte..
"Det är inte fejk, det är helt enkelt roligare att iakta.."
Nu är det ljust ute igen! Nighty

No comments: