Tuesday, May 12, 2009

Äre duu som e i Dubai elleeeh?

Jaha, helt plötlsigt har vi internet i huset!! Nästan iaf..
Det funkar bara i mitt och evelina rum hittills maahaha, och jag tror att det är för att vi inte har någon AC i rummet! VI HAR INGEN AC I VÅRAT RUM! Det ska komma en liten man imorgon som ska fixa den, för just nu är det bastu här inne, medans resten av huset är frysbox. Men det e ok för det va ändå det vi villeee..

Vad ska man skriva nu då? Hmm, idag hade vi utbildning på eftermiddagen, och det va mycket spännande. Har verkligen inte memoriserat några locations än så kan tyvärr inte säga vart det ligger haha. Vårat hus ligger iaf i Uptown Mirdif. Vi är 9 tjejer i huset nu, 2st i varje rum. Jag o nani lökar ihop på 3e våningen(högst upp alltså), och våra två blonda underbara nyskapta vänner bor på första våningen.. t-t-t massa spring i trappan där ja! Jag känner hur musklerna bygger på :)
Utsikt frågetecken.

Det kommer bilder osånt snart, vi arbetar på färgen och formen först haha.. Jag är redan brun som en jag vet inte vad, och solskyddet äär min bästa vän. Man kan sola i 5min sen måstee man i poolen, som vi för övrigt har för oss själva eftersom ingen av våra grannar vågar visa sig :D Det vandrar omkring massa indier som jobbar här, men dom får man bara nicka till för annars tror dom att man flirtar hahaha.. Lol.


Hittils dåraa, förutom att hänga vid poolen har vi shoppat lite på FOREVER 21 i DIE DIE DIE jag ska aldrig åka härifrån. (och på Veromoda men det säger vi inte till någon..) Köpcentrena är sjuukt stora, och vi har inte ens åkt till de riktigt stora än, mohahaha. Maten är jättebillig, så det där med att äta nyttigt arbetar vi fortfarande hårt på :P
På jobbet får vi ringa and such på rasterna, så säg till om ni vill ha en shout out over the phone haha, jag har verkligen inga nummer på mobilen jag har med mig. surt. Vi ska fixa telefonkort and such nu i veckan.. men folk här är sämst på planering och TID sååå. Men seriöst, när man sätter sig i en taxi och säger vart man ska frågar taxigubben "Hur kör man dit?" WHAT!? Freeakin frustrating. Plus att vi har redan varit med om ett stalker-fall, när jaag eve erica och frida va ensamma i huset igår så kom det, och gick, en arabman 4GÅNGER! Stirrade och ville prata med oss när vi satt kl 1 vid poolen, halv nakna typ. Men Erica kan arabiska så hon är vår bodyguard (160lång).

Jaja, vet inte riktigt vad jag ska skriva :D Vi vill in till city och kolla höghus and such!! Det blir mer sånt i veckan, måste komma in i jobbet lite bara.. lol. Annars ere braaa. Jag hoppas att det inte blir massa konstigheter nu när vi väl kommer in i det :)

Let me know!
Jackie

4 comments:

vicki said...

ring min telia. kom på att ni kanske inte har det. 0702-788959. loveeeeeeeeeeeeeeee

. v i c t o r y . said...

halllå. gumman va görru i Dubai? vad ere för utbilding ni går? vad skooojigt !

holla / victory

kimbaz said...

GAAAALET!!!! i'm SO jealous!
0730 39 32 40 <3

Johanna said...

Hej på er sötnosar! (evvis vägrade lämna sin bloggadress innan hon åkte, så jag fick luska fram din, hihi) vad kul att se bilder, vad fint ni bor!!! och tänk att det gick att shoppa, haha. köp inte ihjäl er :) och sola laaagom. hälsa min lilla skrutt, och ta hand om varandra. pussokram Johanna.