Monday, March 17, 2008

another weekend at B's!

Hilou!

Såå nu är det måndag och jag jobbar inte YES nöjdhet. Det är himla massa snö ute (!?) och jag har kollat 3 Gossip Girl i rad, mår himla bra av GG i must say, och ska snart inleda en låång konversation med Lisa på telefon för vi tyckte det va bäst så :D Sen måste jag bumms upp på rummet och göra massa situps! och sen sova för jag ska jobba imon, buuh.

Men nuu till helgen dåraa:

Fredag, jobbade extraa och va himla trött hela dagen för jag sov i nästan 5 timmar natten innan för någoon höll mig vaken på msn huuhu. Men iaf, jag blev glad när Brandon ringde o sa att han o Jonas va där för dom skulle hämta miiig och så skulle vi bege oss på en roadtrip till gråbo för att hämta nanii! Åk aldrig själv med dom två killarna I wanrn you.
Gråbo va lika tråkigt som vanligt..nästan! Brandon va glad att vara back i bonum, det va ändå ett tagsen nu! Och jonas gick runt o va rädd för alla små gäng som sprang runt o va "farliga" hahahaha. Plus att han blev nog lite uttråkad av att gå runt i en timme lr mer för att vänta på eve xD ooch det slutade med att jag han o B åkte på mini roadtrip i Gråbo haha.. först till my place dock va det ingen som vågade gå in så det blev äääventyr i skogen. Ick.. Jaag hade på mej klackskor o det va kolsvart så inte så trevligt! men Pojkarna hade ju kul.. hmm
Next stop Gamlabjörboholms vägen haha.. där gick vi inte heller in, vi tänkte kidnappa Alicia men icke! Så det blev tillbaka till Bonum i tid för att hämta upp evee för hon slutade precis när vi kom dit! Vägen till Västra Frölunda tog fööör lång tid sen för några ville spana in sina old hoods haha i Kortedala. Och efter 2 timmar(!?) va vi hos B där jag o eve fixade taaacos mumms! mysigt värre. Brandon fick nån hypad flipp o va wildn out under hela middagen hahaha I'VE GOT IT ON VIDEO men när vi hamnade i soffan mätta o belåtna, lugnade han sig lite! Sen blev Jonas rädd för eve o B gick in i sitt rum o stängde dörren för dom va halvt glada/arga på varandra haha.. så vi fick sova i Challes rum helt enkelt! Thanks Challs!

Saturdaaay, vaknade utan en Evelina in the hizzle meen en Jonas och Brandon nästan in the hizzle! Lazyass skulle få skjuts ner till hallen för han skulle ivääg o spela match! Men när J kom tillbaka kunde jag inte somnaa om för jag ville inte ligga i sängen som en tråkig sovtönt haha så jag gick o la mig i soffan på jonas när han spelade Call of Duty 4 (no ladies and gentlemen NOT halo but Call of Duty!!) och där somnade jag såklart efter 5 minuter igen mahaha. Efter jag fixade gorbyys till lazyass #2!
Misstänker jag va tröttare än tröttast för min mobil ringde o lät o höll på hela tiden, och jag höörde den men kunde liksom inte röra min kropp haha.. meen efter typ 2 nästan 3 timmar? orkade jag svara o då va det vics som hade tureen att få konversera med en piggare än piggast Jacqueliiine! Efter det va det ingen roo, jag va tvungen att göra mig iordning litee för snart vare dags att hämta evelinaa (igen) från jobbet!! :D This time me and J alone. Jag va lite rädd för att vi inte skulle överleva bilresan dit må jag säga men det gick himla braaa och i Bonum va det crazy shoppingtime igeen haha..Vi köpte Riiibs, Chiiiips, Choklaaaad, Påskmuuust o lite sånt mahaha.
Back in the appartment (efter en låång bilresa full med partymusik, DJ jacqii & Evenanii, som Jonas inte uppskattade fullt ut maha) fixade vii våra snacks och satte på inget annat än MELODIFESTIVALEN! hahaha.. och vi kollade på helaaaa programmet : Jonas avslöjade sina Nordman singing talents hahaha och han trodde inte vi hörde!? Men det bästa va när vi skulleee hämta Brandon mmhm. Jonas had a Little Surprise for him haha. Eve avslöjade att hon ägde ett par shiny silver legins, och såklart ville han prova dom moohaha! Good times! Så det ända rätta va att hämta brandon med dom på haha, jag o eve följde med för papparazzi delen av det hela! Mycket lyckade bilder ja :D När vi väl hade hämtat B va vi tvugna att underhålla fler folk med denna underbara glansiga syn, så det bar av till Ica! Jonas blev för övrigt filmad påväg ut till bilen igen hahhaha.. hans big break mmhm!

Back in the sofa ville B såklart prova dom och va lika snygg i dom som Jonas. Meeen den stora frågan va ju VARFÖR VA DET BARA MASSA KINES FILMER PÅ TV.. kanske för att vi kollade på 6an men ändåå! Jag fastnade iofs i den sista som jag inte fick se klart!! Men jag va visst trött för jag somnade typ på en gång in bed haha.. Herren bredvid mig dock vaknade till liv tills han med lyckades somna ;)

Söndag, vaad är det för en dag anyway! Ingen nanii in the hizzle för hon är en helg-workaholic men en B fanns det för en gångs skull and a Jonas of course ^^. En smygtittande B tillomed! När jaag kollade på klockan och såg att den va 12.54 blev jag lite orolig dock för jag hade tvingat victoria att hänga med på division 2 match kvart i 2! gissa veeem som va sen mmhm! Meen vi missade nog inte så mkt, vi va i hallen kvart över typ och där skedde massa gossip och prat om tatoos, the new subject for the moment! Efter matchen stannade vi ett tag moot Vs vilja haha men tillslut begav vi oss mot hennes nyya place! Fint värre va deet! och vädret va mer än solglasögon vänligt WE LIKE! så jag dumpade mina grejjer snabbt och vi begav oss mot Becca som väntade på oss i Kompassen! Däär blev det långa timmar med först Sushi och sedan varma drickor at Condeco! myspys.
När jag o V va back at hennes place va jag alldeles för trött för att röra på mej så vi dog i sängen framför tvn och kollade på något schlager flashbacks grejs som jag så fint kallade det! Tillslut fick vi dit en Jonas oxå! aldrig fel med en sådan på plats :) och vid 22 begav vi oss ner till 7eleven, jag i fina fluffiga inne tofflor, för vi skulle köpa busskort och resterande tillbehör till våra pannkakor vi skulle fixaaa vihoo! Vics lagade dom så fint sen med några småproblem med timern haha och jag fick en 1mm stor larv i min Fanta som jag så fint skänkte till pojken mitt emot mig! Seen bar det av till sängen och tvn igen där vi kollade Benchwormers himla rolig film! o simon va sur på msn för att han satt ensam i borås men vi försökte underhålla honom så gott det gick, tror inte vi lyckades :(

Näär vi skulle sova fanns det ju bara 1 säng, som va en 110 säng EHM jag tackar, jag låg längst in mot väggen och dog. Sen vid 6 lr något gck jonas upp för han skulle tll jobbet mohaha! Han konstaterade att det snöade ute!!! inte ok då blev vi arga. Men han va nog ännu gladare som skulle ut i det vädret efter nästan 4 timmars sömn haha, stackars liten. Vid halv 8 kom Victoria på att hon inte orkade gå till jobbet vihoo vilket betydde att jag kunde sova lugnt tills jag skulle åka vid 12 för då kunde hon väcka mig!
Min hemresa gick himla bra, förutom att det va maxad snöstorm ute o jag hade klackskor o legins mmhm. I min väntan på bussen blev jag attackerad av en evelina som oxå frös och va påväg till skolaan! Härligt härligt. Om man bor i gråbo och hänger i stan vet man att hur hemskt vädret än är i stan är det aalltid tusen gånger värre i gråbo! och när jag kom fram hade jag verkligen rätt!! kaaos. Jag skyndade mig in i bonum, köpte frukost och gick till vårdcentralen där jag fick reda på att mitt blodvärde va 128 så nu får jag operera mig igen vihoo!

Nu snabbspolar jag för jag blev himla trött o måste sova.. iaf hemma hos mig då va det iskallt. Eve kom dit och vi fixade oss lite o åt Gulashsoppa! mkt uppskattat vanligtvis, men idag mådde vi bara illa för den va typ ljummen iick. Iaf sen trodde vi att vi hade massa planer för kvällen meen eftersom vi a så snabba blev det varken leka med V lr bio (tack, mycket uppskattat jonas!) :@ såå eve åkte till B o pluggade.. jaag fixade kaminen och gick runt o hungrade för det fanns INGEN MAT! filmjölk blev det tillslut.. och maaassa gossip girl mmhm! nu sitter jag o konverserar på msn och ska sova exakt nu! glömde jag något?

ska jobba imon! ick.

fredut.

No comments: