Thursday, March 27, 2008

A Date with Myself!

idaaag, var en ensam dag.
hahaha ne inte riktigt! Lite skönt ändå kanske dock har jag haft huvudvärk hela dagen.

Jag vaknade låångsamt och fick någon flipp då jag först gjorde mina armövningar, eftersom jag skippade dom kvällen innan, och sen började jag städa mitt rum!! Eller mitt skrivbord rättare sagt. För den som inte visste så har jag faktiskt ett sådant, men det är för den mesta tiden täckt av papper smycken och annat stökigt! När jag hade städat klart var tidningarna och smyckena kvar men på sina ordentliga platser och det såg riktigt fint ut måste jag våga erkänna :)

Sen gick jag ner och satte mej vid datorn, inte allt för många online, (konstigt när det är torsdag men whatever..) och efter en stund bestämmde jag mej för att laga frukost! Mannagrynsgröt blev det, äckligaste jag någonsin ätit för jaaag förstörde den helt själv! Sylten hade tagit slut kvällen innan (ja jag åt gröt till kvällsmat) och man måste ju ha något på när man äter! Så jag rotade fram frysta hallon, värmde dom och hällde på.. Sen såg jag att vi hade kanel/socker i en skål, så då tänkte jag jaa sånt brukar man ha på gröt ju! Så jag hällde på lite sånt med. HAHA först skar sig hallonen med mjölken och det blev surt o äckligt, sen gjorde kanelen så att det blev helt beskt o fel.. men jag åt upp det haha, orkade inte laga nytt och hade bråttom till stan! Så det va en sån klassisk hålla för näsan när man äter stund :P

När jag skulle gå till bussen, efter en stressfri morgon, insåg jag helt plötsligt att jag hade väldigt bråttom! Jag rotade ihop mina grejer men kännde att jag hade glömt någonting! När jag var vid brevlådorna kom jag på att jag hade mobilen på laddning i fönstret och fick springa tillbaka. Sen när jag gick igen och hade kommit en lite längre bit var det 3min kvar innan bussen gick från torget, så jag fick gå till den andra hållplatsen vid Shell. DÅ kom jag på att jag hade mitt headset i den andra jackan, nu när jag för en gångs skull tog min tunna jacka, och bestämmde mej då för att vandra hem igen och helt enkelt ta nästa buss :D

Väl inne i stan tog jag ut 500kr och bestämmde att det fick vara dagens budjet! Först letade jag upp ett nytt solpuder, som kassörskan för övrigt tappade i bordet när jag betalade, smarypants! Det va iofs helt sen men whatever! Och sen köpte jag en ny mascara från M.A.C. Då fick jag en USA déja vu, för när jag hade betalat och var utanför affären såg jag (precis som i USA när jag köpte M.A.C) att jag fått feeel. ork. Men jag gick tillbaka och fick den rätta, trodde den va slut först så blev himla glad när dom hittade den! Sen bar det av till Gina såklart.. never a day on the town without Gina Tricot :P Hade inte planerat att köpa något och när jag kom in i affären och såg kön GJORDE JAG INTE DET HELLER gash, så det blev H&M istället! Dääär inne hittade jag en sommrig grön top. Efter mycket om och men bestämmde jag mig för att köpa den, det finns ju alltid öppet köp såå! Efter det begav jag mig till centralen, köpte pistagenötter och väntade intee på bussen för den stod där så lämpligt när jag kom :D

Shoppinglista idag:
Solpuder 135kr
Mascara 130kr
Top 150kr
vihoo!
Nu kommer Johanna o hämtar mig, och vi ska iväg nåra ladies o äta! piis.

No comments: