Thursday, March 27, 2008

oh well..

såå were to begiin?

no idea, i must say haha. Iaf, sitter här för att jag ska sova alldeles exakt snart! Jobbar INTE imon (lr ever again, men later later..) såå ska vakna i lugn takt och hoppas på att all snö har FÖRSVUNNIT poff! stor chans.

Dagen har gått relativt fort ändå, vaknade och hann med en lång sms disskusion med nanni på Cypern mmhm! Välbehövt :D och åt maat, alltså riktig mat - nästan klassad som lung lr middags mat!, till frukost haha.. hann liksom inte med något annat och tänkte Bra då kan jag äta lunch seent (även om jag skulle ha med mig gravadlax). Och när jag sprang till bussen var jag nära på att spy, för jag hade stressat i mig maten och sedan himla bråttom haha! Skull sig själv.

När jag kom till jobbet fixade jag lite fram och tillbaka en stund innan jag stod fast på min plats bakom kassan! Tror inte jag minns så mycket om själva dagen. Det va jag o Elin som Rocked the House! Vi hade någon jobbig kampanj mellan 13-15 så folk sprang runt som galningar vid kassan.. och jag hade nån stalkerman som bara hängde med sin kompis för han ville se mig (TACK men säg helst inte det till mig, mr old foreign man!) och sen hade jag en annan trevlig upplevelse (förhoppningsvis lika trevlig framöver) då en annan man skulle handa.. kan dra igenom hela scenariot haha

J(jag):Hej
M(mannen): Hej hej den här får du av mig! (ger mig sin nummerlapp)
J: Tackaaar (vänder mig o knappar lite på datorn och kollar INTE på mannen)
M: Är du blyg?
J: hehee Nee, det är jag väll inte. (tror hela tiden han syftar på att jag inte kollade på honom utan bara datorn) Nesh, ibland kanske men jag är inte blyg..
M: BRA då får du den här av mig! (så håller han fram ett visitkort) Jag är fotograv och skulle gärna vilja fotografera dig! Maila om du är intresserad! Vad heter du? Skriv det på en lapp förresten :)
J: Oj, okej! tack, festligt (HAHA) eeh här har du ditt kvitto och din växel.
M: tack! jätte bra, maila mig då :)

eeeehm! spännande haha.. vår nyinflyttade granne skulle kolla upp honom för hennes vän är fotograf och har koll på alla andra fotografer YESIR ingen bortrövning av jacqueline sandberg inte!

ooch påtal om detta nu dåå.. min nya karriär och allt haha, så har jag inget elgiganten kassajobb längre :/ kan ta det snabbt för han liksom inte berättat för så många än huhu(eftersom att alla bryr sej!? :S) men aah. Ingen förlängd anställning här inte, inte ens heela min provanställnings tid haha! 2 anledningar tydligen:

1.Ny hård budjet i Maj, som gör att dom måste skära ner och schemat går inte ihop med lilla mig där! 2.Jag har haft så mkt problem med kassadiffar o bla bla hit o dit så jag är väll sämst helt enkelt haha! synd.. men så sa hon inte såklart ;D

Min chef Anna va lite ledsen måste jag erkänna, hon sa det hela tiden med och det hade varit ett jätte svårt beslut och dom hade hållt på fram och tillbaka läänge (hon och MALIN) och nu va dom tyvärr tvugna! Men det va aaabsolut inget personligt lr såå.. men det e lugnt! misstänker jag verkligen måste iväg o plugga till hösten då xD så det va en push i rätt riktning haha.. dock kommer jag va fattig hela sommaren!? ne.. jag har faktiskt sparat och för ju en lön till muhaha.. så idag va min sista dag även om jag får betalt för 2 veckor till!

När jag gick runt och berättade för folk va dom himla sneella :) Niklas va bäst hihi och Sebb såklart! Niklas blev typ arg hahaha. "NEJ DET SKA DU VERKLIGEN INTE TA PERSONLIGT! Konstigt att du gör fel DU ÄR JU NY!" söt :). Och Sebb blev allt lite ledsen i ögat! Elin o jag ska festa på Torsdag så det e LUGNT! ;D Dany trodde inte på mej haha.. "Dana, visst ska inte Jackie sluta?!" och allas vår Dani levde upp till ryktet in i sista stund "Waah, ge mig ditt nummer så får vi hooka någon dag då!" hahaha.. javeesst.

Så nu är jag hemmaa och har inte berättat för mami än! misstänker imon hihi. och på tal om IMON så ska jag nog in till stan själv (eftersom att alla jobbar!?) och fixa hååret, shoppa yyytterst lite till lördag (eller bara allmänt för att dränka mina sorger haha) och äta SUSHI mumms..

It's a date with myself, i thank you very much.

Har planerat ett inköp av gymkort med vihoo! Misstänker varjee dag, så jag kommer ikapp till beach 08 och kan ta igen lite innaaan min operation (har för övrigt en ny tid, men ska ringa o tjata imon igen så den tidigareläggs miiihihi!) sist men inte minst dååda.

I WANT SATURDAAAY!

fredut.

1 comment:

Evelina said...

jag hatar malin jag hatar malin jag hatar malin hon är ful. jag tycker om jakliiiin. NANI