Tuesday, May 13, 2008

aldrig lika kul att va hemma.

.. och då menar jag att jag vill härifrån haha!

Lite smått iaf. Dagarna efter en resa är alltid lika sega!Stockholm dåraa, har Jag Eve Ida Linn hängt i fredag-söndag! Excelent fanclub till uSM vinnarna Högsbo (lions HAHA) :D Ja dom vann, bra visst! Tack vare våra fina t-shirts!

Nu kommer the problem, om jag ska blogga om resan utan att skriva en bok då! Det ska nog gå bra skaru se.

Dag 1. Maxa bilen upp till storstaden, stanna på diverse skumma ställen(Västerås!), åka direkt till hallen o göra oss lite hemmastadda i Nacka! Simon o boråsarna spelade så vi hejjade på dom hihi.. Sen blev det DONKEN, väldigt populärt under hela resan kan jag säga på en gång! Iaf.. den natten sov vi i bilen utanför hallen! Det var väldigt speciellt, eftersom VARENDA vandrarhem va fullt i hela sthlm och hotellen trodde vi va rika o ville betala 4000 för en natt, Eh nej?! Men vi tänkte att det fick bli ett minne att skratta åt framöver, och för oss räckte det med att börja skratta dagen efter :P:D Jag menar vem vill inte vakna och göra sig iordning på donken!

Dag 2. På morgonen solade vi på en underbar brygga i ett underbart lägenhets område! Sen va det brunch och storstaden på mini shoppingtur! Efter det smög vi oss till killarnas Scandic hotel i Kungens Kurva, där vi maxade duscheen och sedan åkte vi till vårat favo mat ställe för framtiden och ååt GOASTE hamburgaren haha, det låg precis vid en sjö med och en liten park typ. Efter det fick vi skynda oss till hallen för killarna skulle spela sin första match, som var väldigt givande då det tjaffsades hit o dit hihi! sånt vi gillar haha.. DOCK uppskattas inte föräldrar som tror att dom kan. SCH! Den aftonen hade vi alla planerat att mysa på hotellet men icke! Tur i oturen att dom skulle spela final dagen efter dåra haha.. Så vi sov hos Brandons moster! Nu har bilen krashat med (kom igen häng med nu!) och nej det va inte växellåds oljan, eller vatten, lr bromsoljan som läckte.. utan kylarvätskan! Så det blev till att fylla på den lite då o då när bilen pep!


PIMP MODE, ida partypoop haha!

Dag 3. Vi vaknade till en hemlagad good frukost och begav oss efter ett tag till Sickla, där vi så fint spanat in affärerna dagen innan! Vi bestämmde oss i sista sekunden för att fixa tröjor till finalen och låg sedan på gräset vid sjön och fixade dom! Vi åt god god god sallad på samma ställe som dagen innan och skyndade oss åter igen till killarnas match! När vi kom fram insåg Ida att Mehyar inte hade nr 6 utan 15! Och Eve insåg att Brandon hade 6 och inte 4! Men hey, vem ska stoppa oss haha! Jag hade iaf rätt, Marios nr 11, och Linn hade Patriks nr 8!

Hemresan startade med att vi fick stanna och fylla på vatten och då räknade vi ut att vi skulle få stanna varje kvart! Men icke, den lagade typ sig själv och Ida gasade på som aldrig förr! :P

Såååå det va ganska väldigt jätte sammanfattat haha.. Det va iaf himla mycket kul och det får bli många roadtrips framöver :D:D

Fler bilder finns noog på facebook hihi..
*****************************************************

IGÅR, fick jag lite flippar hit o dit. Det slutade med att jag hade en ny ring, en ny tröja och en ny friss! :P
IDAG nyss, har jag kollat näst sista avsnittet av Gossip Girl säsong 1! INTE OK, föör spännande hihi..

Ska laga mat nu, göra mig iordning och ringa (o väcka) eveleeena!

(imorgon kan bli kul med ^^)

Bisou
Jackie

No comments: