Tuesday, April 8, 2008

hej tankspridd!

börjar snabbt där jag slutade förut.. nästan

När jag va ensam hemma imorse och va hemma o allt sånt från tandläkaren, sittandes framför tvn med mina flingor, såg jag att jag lyckades tajma Days of our lives väldigt lämpligt! Samtidigt som jag fixade kaminen så det blev varmt o mysigt illa kvickt! Meeen efter en stund kännde jag att det va lite segt (sorry dedicated fans) så jag börjar leta efter andra roande programm. Stannade till lite på Rachel Ray där Izzies dead boyfriend hälsade på (haha minns inte vad han heter men you get it) och så fick man se massa nostalgiska klipp. Bomben som togs ur magen och sprängs är ändå min favorit! Himla hemskt när man har väntat i typ 3 avsnitt oså finally, så ba BOOOM! ick ick ick.


Iaf, tillslut hamnade jag på (TACK ALLA FÖR MINA FILMKANALER!!) canal + något, där Take the Lead precis börjat. Hmm den känner ju jag igen, hon från top model är med och jag har inte sett den än, tänkte jag! OCH SÅ BLEV JAG KÄR i den med, såklart. Såfort det är ungdomar som dansar (och en av dom är snygg) så är jag fast :D thankyouverymuch Misstänker jag har maxat alla klipp som finns på youtube och alla bilder man kan hitta och ska kolla på den igen o igen o igen såfort jag får den mmhm! Föör bra. För alla som sett den lr kommer se den, Ramos is mine :D






TYCKER DU JAG VILL DANSA NU :(

Okej lets move on.. eftermiddagen spenderade jag i stan, först på ett spännande "möte" på Radison SAS och sedan direeekt till TwistedFeet DA där lisa väntade på mej för hon VÄGRADE dansa innan jag va där ;D eftersom jag åkte förbi hållplatsen och till mölndal centrum. Huur smart är jag? "Hm hållplatsen kanske kommer efter Mölndal" HAHA neeej!? inte ok. Lisa gav mig en uppriven blick när jag ääntligen kom fram xD Iaf så va jag lika lycklig som sist jag var dääär och fick andas lite dans, även om jag fortfarande måste sitta still och inte vara mitt på dansgolvet taking orders :(

Efter dansskolan var det ett mission att åka till lisa, för vi bestämmde nämligen att jag skulle dt o mysa, men när vi skulle bli skjutsade och spårvagnen hade krockat och bilen inte kunde köra förbi och när vi hoppade av vagnen för att den inte kunde köra längre men ändå gjorde det sen (!!) och när vi tillslut fick skjuts men gick av innan för att köpa sushi men när det va stängt där fick vi gå tillbaka och köpa kebabtallrik med riiis AH YEAY TOTALLY WORTH IT ^^ där gick det fort phew.. Mätta och belåtna (lisa är nu ris&kebab älskare, även om hon tog kyckling haha har jag bestämmt) så satte vi oss framför tvn/datan och kollade gamla föreställningar på lilla lisa! Roligt värre när hon hoppar omkring i allt från jeans till schlager kjolar och rosa peruker! DU E DUKTIG BABE. Och om 2 veckor är det miin tur att se föreställningen i Frölunda Torg! Roligt roligt!

När jag sedan skulle åka hem somnade jag på en gång och sov djuupt på bussen haha. Frös ihjäl ute eftersom jag hade strumpbyxor och klackskor eehm.. Men inomhus var det varmt och skönt för JAG hade ju som sagt eldat! och nu sitter jag hääär, inte allt för trött, mest sugen på att dansa och att se Take the Lead igen ^^ kanske går på tvn, ska spana in aaalldeles snart!





Glömde säga att jag såg Idlewild förut med! Med outkast osv, Gangstermusikal! haha det va inte dåligt det, Himla mysig va deen och när jag såg den blev jag sugen på förr i tiden igen och musiik! tänk att få sjunga o spela film :( det voore något det hihi..




Kolla in soundtracket till Take the Lead btw, himla bra!

Imorgon blir en himla bra dag misstänker jag, om det inte ösregnar typ! Först ska jag in till stan o leta lite jobb, sen ska jag till lisas daans i Torslanda (törs vi landa) och kolla när hon derigerar folk mahah! SEN ska vi hem till hene o laga pancakes igeen och ha sleepover, vet du hur myysiga vi är ja!!

So jag kanske borde sova nu egentligen.. och jag som tänkte skriva kort bara.. gash, har nog glömt massa med haha! anywhoo..


fredut. v

No comments: