Thursday, April 17, 2008

recap!

onsdag, kära onsdag jag har väntat! hahaha..

Kanske för att det är denna dagen som det actually sker någonting this week! (Helgen längtar jag med såklart till för då sker det INGENTING gött bra) men whatever..

Jag vaknade av mitt alarm, blää, gjorde mig iordning och mötte eve och birthday boy-twin i stan! Vi parkerade på Super Sushi efter att ha väntat på platser i hundra år! Vi kom senare fram till att eftersom eve tydligen skulle satsa på max (D's lille bror) så nu var det mine and dennys tur! yes i have a boyfriend again haha :P alltid trevligt. Ärligt talat så är jag inte på pojkväns spåret just nu känner jag.. vill ha en söt pojk bredvid mig ett tag bara som man kan pussa på sen kan han gå! haha ne jag skoja, men you get it.. kind of.

Efter ett tag @ sushin så kom Lisa till bordet och när vi var klara rörde vi runt oss på stan lite! Eve hade inte så mycket tid för hon skulle jobba! När hon pös försvann D och jag o lisa var aaall alone i den stora staden. Hon hittade äääntligen sin sjal och jag letade lite jobb :D När klockan sedan närmade sig 17.30 blev jaag nervööös fast kanske mest excited, för kl 18 skulle jag och mamma på seminarie för Instituto Marangoni! Vihoo kul skare bli. Väl framme på CIS stampgatan 20 hade dom fixat snaks HAHA, typ gurka morötter o nötter. Plus att dom sa till vareenda människa som kom "Dom glasen längst ut är vanlig cola dom andra är zero!" aah tack gu va bra. :S Plus att jag träffade en kompis som jag inte sett på 2-3 år typ.. stor chans att man träffas där då haha. Iaf så va det kul att sitta o lyssna på den långa spinkiga Fabrizio från milano haha. som knappt kunde prata "well actually.. well actually.." han försökte iaf xD OCH jag vågade tillomed fråga 2 frågor sen mmhm på engelska vihoo!

När vi va klara där begav jag mig till drottningtorget och precis när jag skulle gå över vägen kom 4an som jag såklart skulle med.. så jag sprang bredvid den hela vägen till torget. Mycket aktivt må jag säga. Men det hjälpte inte för jag hann inte till mitt mål innan kvart över 19 utan var där 19.25.. men smidig som jag är smög jag in med en annan sen (elev) och intog min plats! Vart var jag? JO på TwistedFeet DA såklart! Lisa dansade och vi skulle leka seeen hihi. Som vanligt blev jag sugen sugen sugen på att dansa, speciellt när dom fick en ny dans till Shake your pom pom, men fick fortfarande inte :(

Påväg hem insåg vi att vi va väldigt hungriga båda två och att det ända stället som var öppet va KebabHamburgare (haha palla namnet!?) på hisingen. Där köpte jag såklart Kebab med ris och lisa köpte kycklingsallad, som jag för övrigt hade varit sugen på under hela dagen men inte köpte :S Det tog iaf en freakin timme för oss att komma hem till lisa för vagnen gick efter tjugo minuter och den va överfull när den kom!!

Väl framme kollade vi OC, och när Maja joinade oss blev det Beck - Det tysta skriket. Jag hatar beck, för övrigt. Jag ville kolla på Harry Potter men icke detta för mina filmpartners är dom svenskaste ever. Men tyvärr tyckte jag filmen va bra haha. Det fanns en söt med så det va okej, han hetteeee fabian med o det e fint haha.. på vissa. Sen somnade vi hit och dit och blev pigga hit o dit så vi la oss helt enkelt :P gick igenom det vanliga innan vi somnade såklart haha.. newest gossip for sure.

snaark snaaark.. sov sov..

Idaaag dåra vaknade jag sist av alla i lägenheten mahaha sleepyhead. Vi åt frukost kollade Days och sen begav jag mej in till stan och mötte eve o ida! Vi började på McDs NK sen vandrade vi in til Nordstan, dumpade Ida för att shoppa presenter till henne för hon fyller år på tisdaaag viho!! Tillslut blev vi trötta allihopa och begav oss hem till greylive!

När jag kom hem lagade jag hemmahamburgare FÖR GOTT, och städade hela nedervåningen! Bra visst. Nu kollar jag o eve so you think you can dance, och eftersom det precis tog slut ska vi bege oss ut i det vilda och köpa goott :D imorgon är det fredag och det händer INGET, bra VISST! vi ska krasha hos någon, men det är hemligt och VIP only..


adjo
jackie

No comments: