Monday, April 21, 2008

solsken harry potter & illamående!

Det bästa som finns är att vakna upp till världens solsken och värme! (en av de bästa sätten att vakna upp på iaf).

och så var det idag! Jag somnade ju alldeles för sent igår såklart men LYCKLIG var jag eftersom jag hade kollat harry potter :D och när jag då vaknade idag hade jag iiiinget annat i mitt huvud än Harry Potter och den sista boken som jag så fint maxar ibland men aldrig riktigt läser klart..

Men idag var just den dagen! Jag gick ner och fann en tallrik med omellet till mig, åt upp den och tog med en stol ut till altanen där jag sedan satt i flera timmar och läste samtidigt som jag såfint arbetade upp en bränna haha och pausade snabbt för att hjälpa mamma vårstäda i 10min!
Tillbaka ute i solen var jag tungen att byta från mjukisbyxor till hotpants mitt i allt med för jag kännde lite solstig på g :P Tror den hann ikapp mig tillslut dock för jag fick en måilla attack och gick in o la mig i soffan, men kännde att om jag inte äter nu kommer det bli värre! När jag gick in i köket blev det exakt det, för min kära mor stod och lagade en grytaa som heter något som svenssons ändå inte kan uttala så ingen idé att skriva här. Men det luktar iaf inte gott när den är in the making och det är ingen arom man vill fyllas med när man mår som jag mådde då! Tillslut fick jag lagat lite nudlar och dog i soffan.. jag sov i kanske 1½ timme sen drog mamma in mig i köket och skulle babbla om hösten och skola och jobb igen och sa massa grejer som jag tydligen inte gjort klart för folk runt omkring mig att jag VILL ska genomföras, så snart som möjligt och är seriös med men whatever.


Sen gick jag tillbaks ut en stund men mådde fortfarande illa och kunde inte fortsätta läsa för när jag böjde huvudet känndes det som om något inte uppskattat skulle hända. Så jag fick helt enkelt luta mig tillbaka och sola ansiktet en stund! När jag inte orkade vänta längre fick jag helt enkelt sätta mig i soffan och läsa.. vilket jag gjorde tills aftonen då jag kännde att maten var klaaar! Klockan var väll 20 någonting och när jag hade ätit klart gick jag in i boken igen.. vid 00.30 kom mamma ner och frågade om jag sov "nej jag läser.." "ska du inte sova så du kan gå upp tidigt och leta jobb?" ".....jag ska läsa klart först(hela boken ja!)"

OCH vid halv 1 kvar i 2 hade jag läst sista sidan av min kära Harry Potter bok!! (200 sidor på en dag, 597sidor totalt)LYCKA i olyckan.. vill inte att dom ska va slut :( måste komma ut en ny film nu nu.. men jag kommer inte gå in i någon deprission iaf vihoo, va nära ett tag där i slutet av boken men allt va okej sen :D för glad. Ännu bättre sen när jonas kallade mig ms Potter. haha.. nerd, thats me för stolt.

Nu ska jag sova hihi, och drömma himla sött I hope!

Jackie

No comments: