Monday, September 13, 2010



"Hur ska man veta om man inte gör sina misstag? Man ska lyssna på dem som gör misstag. Inte dem som gör samma misstag flera gånger, de är nog idioter, men de som vågar göra misstag och lär sig av dem. Jag vill inte vara med någon som gör alla sina misstag med mig. Jag är nog trött på det.

Jag vill vara med någon som lärt sig av sina misstag. Som inte gör om samma flera gånger. Men helst av allt vill jag nog bara vara med mig själv och mina vänner. Allt i livet handlar om hur man prioriterar. Jag prioriterar aldrig min dator först längre. Den kommer längre ner på listan. Facebook, blogg, mejlen. Skvallertidningar, hemska tv-program, ointressanta bloggar. Andra saker kommer före.

Att ta på någon, vara med människor som är verkliga. Kunna röra vid det man tillbringar sin tid med. Vänner som kommer över på söndagsmiddag, spagetti med köttfärssås och säsongspremiär av Ensam mamma söker. Skratt som man kan se och höra, tårar som man kan hjälpa till att torka. Jag har tänkt om och nu vet jag, jag prioriterar livet."

-Michaela Forni

No comments: