Friday, August 27, 2010


"Don't waste your youth growing up"

OK, otroligt skum dag på jobbet idag hahah. Händerna skakar fortfarande.. jag och Natti öppnade, trötta som ap, men tack o lov var det inte överdrivet med gäster. När Cecilia varit på jobbet en stund (från kl 12) bestämmer vi oss för att piggna till och kör det klassiska med att dricka dubbel espresso, förutom att vi sköljde ner det med varsin energidryck! Och shit pommes vad vi speeda upp hahahah. Dom börjar showa med soppkvastar och sjunga högt bak i köket, musiken som helt plötsligt blev clubmusik höjdes i bakgrunden, det kommer in 3 JÄTTE italienska killar och beställer hundra mackor och öl och pratar INGEN engelska, så det viftas och tolkas och vi försöker förstå och skrattar åt oss själva och åt dom och dom bara babblar på! När dom gick kom dom fram och skakade hand "Ciao bellas" air kiss hit o dit och mannen som ska betala just då kollar skumt och säger lite smått chockerad"Jaha, varför skulle han ta dig i handen?!" Och vi bara fnissade för oss själva.

Sedan hade vi även brandalarmet som skulle kollas och hela byggnaden tjuter en bra stund. Hela morgonen skrek jag som en liten flicka även, när fåglarna bestämde sig för att smyga in i vårat kök!! Sååå jag känner att koffeinet inte riktigt lämnat systemet än och nu sitter jag hemma i väntan på Amanda Ö och sedan Johanna B, med ett glas rödvin, för att bege oss till Lisse och sedan Chez och sedan vem vet vad!

Jag börjar kl 15 imorgon och denna gången skall jag ta vara på min fredag! Imorgon äre för övrigt stress stress till gänget för Kräftskiva och kalasgott :D Loveit.


Jackie

No comments: