Thursday, May 20, 2010

"Hey soul sister aint that mr.mr..?"

Påväg från gymmet förut såg jag en såpbubbla komma flygande..jag tänkte Oookej, det kanske är från Shell (för jag gick över bron där bussen kör hem you know) sen när jag skulle gå över till terminalen kom det 2 till seglandes förbi mig, hahaha. Det var skumt och jag kunde verkligen inte se vart dom kom ifrån!? Det var fiint i alla fall.

Mindre fint var det när det åskade påväg hem. Eller det är ganska mysigt det här med sommarregn och åska som har dragit igång nu, betyder ju bara att sommaren är på ingång! Meen de senaste gångerna har jag börjat skrämma upp mig själv väldigt mycket. Kan vara för att jag inte gillar höga otrevliga ljud (motorcyklar, tåg, åska, skrik) eller tanken på att blixtras till döds. No spanks.

Hela dagen, idag igeen, har jag farit omkring. Vet inte hur jag planerar riktigt men det är skönt att komma ut i vädret iaf nu när det är en miljon grader och molnigt så man svettas ihjäl. Allum sedan Frölunda torg, in till stan och sist gymmet! Jag tänkte verkligen skolka för jag var så HIMLA trött, men när jag väl var där gick det som det skulle! Kastade mig på en Energybar efteråt och den har aldrig smakat godare! Somnade faktiskt inte på bussen förutom sista 10 minuterna men det var nog tack vare åskan.

Middagen har jag fixat..igen, woopwoop! Och inget mindre än LAX har jag stekt ihop. Skrubbat bort äckligt fjäll också, eller vad det nu heter. Visste inte riktigt hur jag skulle göra men visste iaf att jag INTE tänkte steka den underbara fisken med det där hemska kvar på. Kände mig lite hemsk när jag klippte av fenor osv, lite plågeri? Sen såg jag inget huvud..och tänkte inte mer på det!

Funderar på att lägga mig i sängen och somna till någon film..Familjen Robinson kanske? Den är mysig :) Är sjukt trött, och skall springa omkring nästan lika mycket imorgon så. ÄNTLIGEN fredag, speedad vecka det här! Måste säga det igen, vissa affärer har så sjuukt soft personal!

Jackie

No comments: